Naturalga - miért érdemes algákat fogyasztani?

Az ehető alga, közismertebb nevén tengeri moszat, ami a tengeri növények csoportjába tartozik, ahol rengeteg más alakú, ízű, szerkezetű fajtája van. Továbbá, nem csak sushi-ban használható. A világ más területein, főleg a keleti, tengerhez közeli részénél, mint Japán, Kína, Korea évszázadok óta használják. A nyugati országokban csak most kezdik egyre többször hozzáadni a heti bevásárló listához. A tengeri moszat gazdag nélkülözhetetlen vitaminokban, ásványi anyagokban és alacsony zsírtartalommal rendelkezik.

Az alga tápérték tartalma
A tengeri moszat elnyeli a tengerben lévő ásványokat, amiből az emberek számára elengedhetetlen tápanyagok vannak. Egy átlagos csomag szárított alga több kalciumot tartalmaz, mint egy pohár tej, európai kutatók szerint. Mindemellett gazdag vasban, magnéziumban, káliumban, cinkben. A vitaminokat tekintve K- és E-vitaminban tartalmaz számottevő mennyiséget. Továbbá, magas benne az oldható rosttartalom, ami az emberek egy részénél kimondottan alacsony. A vegetáriánusoknak extra bónusz, hogy az alga az egyike azoknak a növényeknek, amik tartalmaznak B-12 vitamint.

Három gyakori típusa van a tengeri moszatnak
A Nori az egyik legismertebb fajtája a tengeri hínároknak. Lilás-feketés színe van, vékony és lapos szerkezettel rendelkezik. Kissé édes, némileg velős ízzel. A tengeri zöldségek közül ez tartalmazza az egyik legtöbb tápanyagot. A második fajta a Kombu alga. Ez egy nagy, vastag, barnás tengeri növény pikáns gombához hasonló íz világgal. A Kombu magas jódtartalmáról ismert, ami hiányzik a Nori és más piros algák közül. A harmadik típus a vörös pálmamoszat, ami vékony, piros alga diós, füstös ízesítéssel. A kutatások szerint több tápanyag található benne, mint a spenótban.

Mint mondanak a kutatók?
Ha a tápanyagok sora, amivel és ahogyan rendelkezik nem győzött meg akkor az győzzön meg, hogy nagyon jó diétához, valamint barna tengeri alga segíthet a rákos daganatok kialakulásának elkerülésében. 

Így illeszd be a diétádba?
Az alga sokoldalú étel, így könnyedén alkalmazhatod a diétád során. Akár a levesedhez is hozzáadhatod, de salátádhoz is ugyanolyan jó lehet. Probáljk ki többféle receptet és kísérletezz vele.