6+1 tipp, hogyan kerüld el az influenzaszezont alga kapszulával

Hivatalosan is megkezdődött az influenzaszezon. Megosztok veled néhány tippet, amit ha betartasz elkerülheted ezt a vírusos betegséget!

1. Igyál eleget! Most is és mindig
Az immunrendszer hatékonyságát erősen befolyásolja a szervezet folyadékháztartása. A sejtjeid kifogástalan működéséhez megfelelő vízellátottság szükséges, mely biztosítja a sejtszintű metabolikus folyamatok zavartalan lefolyását, a méreganyagok megfelelő ürülését, illetve számos egyéb folyamatban elengedhetetlen szerepet tölt be.

2. Ne hanyagold a testmozgást!
A rendszeres, mérsékelt intenzitású fizikai aktivitásról kimutatták, hogy növeli az immunrendszer működésének hatékonyságát. Ez igaz a harmonikus mozgáskultúrára, azonban a megerőltető testmozgás már ellentétes hatást válthat ki. Ami nagyon jót tehet a megelőzés érdekében egy nagy séta a friss levegőn, ami a napfény és a testmozgás előnyös tulajdonságait kombinálja.

3. Táplálkozz kiegyensúlyozottan!
Az immunrendszer hatékonyságát nagymértékben támogatja a kiegyensúlyozott táplálkozás, mely biztosítja a megfelelő makronutriens (fehérje, zsír, szénhidrát) ellátottságot, valamint az alapvető vitamin és ásványi anyag szükségletet (vagy egy részét). Ha a megfelelő étrend kialakításához professzionális segítséget szeretnél kapni, kattints ide.

4. Szedd be azokat a táplálékkiegészítőket!
Alapvetően fontosnak tartom, hogy folyamatosan támogassuk szervezetünk működését egyénre szabottan különböző vitaminokkal és ásványi anyagokkal, de ilyenkor néhány termékhez még nagyobb előszeretettel (és nagyobb dózisért) nyúlok!
C-vitamin: a legismertebb immunerősítő vitaminunk! Ezt az erős antioxidánst az emberi szervezet nem képes szintetizálni, ezért a táplálékán keresztül kell mindennap magához vennie. Mivel vízben oldódó vitamin és a feleslegben bevitt mennyiség vizelettel ürül, ezért bátran ajánlom a 2000 mg (férfiaknak akár 3000 mg) elfogyasztását is járványok idején. Ha nincs influenzaszezon akkor napi 1000 mg-mal is szépen ellehetünk. Természetes forrása például a paprika, paradicsom, narancs, grapefruit, brokkoli. Azonban van egy jobb tippünk: a Naturalga alga kapszula természetes asztaxanthint is tartalmaz, amely 60-szor hatékonyabb, mint a C-vitamin.

D-vitamin: ez a másik legfontosabb immunrendszer erősítő vitaminunk. Segít a fertőzések elkerülésében és csökkenti a gyulladásokat. D-vitamin hiány esetén nagyobb valószínűséggel alakul ki felső légúti fertőzés, valamint az autoimmun betegségek esetén is fontos figyelni megfelelő mennyiségű bevitelére. Mint tudjuk ez az a csodavitamin, ami a napfény hatására termelődik bőrünkben, épp emiatt a téli időszakban, amikor kevesebbet süt a nap fontos odafigyelnünk rá! Néhány forrása például a tojás, tejtermékek, zsíros halak.

Komplex alga kapszula készítmény: az alga egy teljes értékű táplálék, melynek rendszeres fogyasztása támogatja az egészségünket, sejtszinten segít megszabadulni a toxikus anyagcseretermékektől. Az algák folyamatos fogyasztásával támogathatjuk az immunrendszerünk, hogy az könnyebben szembeszálljon a fertőzésekkel. A Naturalga 100%-ban természetes, kapszulás készítmény 5 féle tengeri alga (spirulina, chlorella, aquamin®, astaxanthin, barna alga) megfelelő arányú keverékével egy kitűnő támogatást nyújthatunk immunrendszerünknek számos más pozitív hatása mellett. Napi 3 kapszulát ajánlok fogyasztani belőle. Ha szívesen kipróbálnád ezt a készítményt, akkor ide kattintva megrendelheted, 10% kedvezményért szeretettel ajánlom a bezzegramona10 kuponkódot.

*Szeretném kiemelni, hogy véleményem szerint fontos a folyamatos komplex vitamin és ásványi anyag bevitel, a fent említett táplálékkiegészítőket emellé nagyobb mennyiségben ajánlott bevinni járványok idején.

5. Ne stresszelj!
Az immunrendszer hatékonyságának egyik legalapvetőbb tényezője a lelki-szellemi egyensúly, emiatt nagyon fontos, hogy harmonikusan éljük mindennapjainkat és tudatosan tartsunk rendet gondolataink között. A stressz mindenki életében ott van, csak az a nem mindegy, hogy ezt hogyan kezelik egyesek. Érdemes lehet ilyenkor meditálni, magunkba nézni és konfliktus kezelési stratégiákat alkalmazni. 
Ha valaha volt herpeszed, akkor tisztában lehetsz vele, hogy soha sem tudsz kigyógyulni belőle, ugyanis a herpeszvírusok a gerincoszlop mellett futó idegdúcokba, a spinális ganglionokba lappangó állapotban "bújkálnak" és ha egy picit legyengül az immunrendszered máris felbukkannak csúnya elváltozásokat okozva.

6. Fordíts extra figyelmet a kezeid tisztántartására!
Ez egy elég alap mindennapi higiéniai szokásunk, de azt javaslom, hogy moss még alaposabban kezet szappan és langyos víz segítségével ügyelve az ujjközökre, kézfejedre is. Tömegközlekedésen, bevásárlóközpontokban, vagy ahol sok ember megfordul, próbálj meg ne hozzáérni a sokak által megfogott tárgyakhoz, ha mégis figyelj arra, hogy ne érj az arcodhoz és használj kézfertőtlenítőket!

7. Ha megtörtént a baj...
Ha megbetegedtél, akkor maradj otthon a saját és mások érdekében a fertőzés továbbadásának elkerülése érdekében!

 

Bezzeg Rami
biológus, életmód- és táplálkozási tanácsadó